„Geometryczne smyki” w przedszkolu

To bardzo ważne, aby już od najmłodszych lat wzbudzać w dzieciach ciekawość poznawczą, kreatywność i wiarę we własne możliwości. Takie właśnie są założenia projektu „Geometryczne smyki”, który realizujemy dzięki wygranej w Programie grantowym „Rosnę z Matematyką” zorganizowanym przez Fundację mBank. Od marca trzy najmłodsze grupy Motylki, Mróweczki i Pszczółki uczestniczą w kompleksowych zajęciach rozwijających kompetencje matematyczne, ukazując istnienie matematyki w naszym otoczeniu w postaci kształtów i kolorów.

Wśród zadań do realizacji znalazły się między innymi zajęcia kulinarne i zajęcia dydaktyczne. Przedszkolaki z grupy Pszczółki w trakcie zajęć kulinarnych poznały sposoby odmierzania poszczególnych produktów przygotowując przepyszne gofry. Nasz projekt dotyczy kształtów, w związku z czym dzieci przygotowując gofry miały za zadanie odszukać kwadraty czy też prostokąty. Spacery w okolicy przedszkola dały możliwość odszukania kształtów wśród budynków, dzięki czemu dzieci rozwijały  orientację przestrzenną, ale także swoją wyobraźnię.

Każda grupa uczestniczyła w wielu zajęciach w formie zabawowej z wykorzystaniem zakupionych do tego celu pomocy dydaktycznych. Dzieci poznały bryły oraz samodzielnie tworzyły budowle przestrzenne. Jesteśmy przekonani, że prowadzone zajęcia są idealnym przykładem, jak możemy uczyć się matematyki w trakcie zabawy i nie tylko.

#mbank #geometrycznesmyki #rosnezmatematyka