Doskonałym pretekstem do ćwiczeń językowych w grupie przedszkolaków były historyjki obrazkowe.Podczas spotkania czytelniczego dzieci uważnie wysłuchały dwóch opowiadań „Jak chomik szukał wiosny” oraz „Smutne kurczątko” i odpowiadały na pytania dotyczące usłyszanego tekstu. Następnie układały historyjki obrazkowe do każdego opowiadania zgodnie z kolejnością zdarzeń. Dzieci świetnie poradziły sobie z zadaniem, dobrze rozumiejąc związki przyczynowo- skutkowe i przedstawiając rozwój zdarzeń w czasie.
Historyjki obrazkowe dały dzieciom możliwość realizacji różnych zadań jak: rozwijanie procesów analizy i syntezy, spostrzegawczości, umiejętności logicznego ko¬jarzenia faktów pokazanych na poszczególnych obrazkach oraz wnioskowania.
Z kolejnym zadaniem 5-latki też poradziły sobie bardzo dobrze. Dzieci w grupach układały 4-elementowe obrazki, tworząc logiczny ciąg zdarzeń. Po ułożeniu historyjek przedszkolaki wysłuchały rymowanych wierszyków, które oprócz opisywania poszczególnych obrazków, wniosły do zajęć dodatkowe wartości edukacyjne związane z rytmem i rymem.