Rozwój kompetencji kluczowych drogą do sukcesu w Gminie Męcinka
Gmina Męcinka realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „Rozwój kompetencji kluczowych drogą do sukcesu w Gminie Męcinka”. Poniżej prezentujemy działania realizowane w naszej szkole.
REKRUTACJA DO PROJEKTU „ROZWÓJ KOMPETENCJI KLUCZOWYCH DROGĄ DO SUKCESU W GMINIE MĘCINKA” (POBIERZ)
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY (POBIERZ PDF)
REALIZOWANE ZAJĘCIA
Zajęcia: Odkrywanie, Matematyka w kuchni, Przyroda w eksperymentach oraz Matematyka i kształty
Głównym celem wszystkich zajęć było odkrywanie nowych, skutecznych, ciekawych metod uczenia się, poznawanie sposobów rozwiązywania problemów edukacyjnych i radzenia sobie z nimi. Efektem tych działań jest podniesienie kompetencji naszych uczniów.
Zajęcia „Przyroda metodą eksperymentu klasy I-III”, „Matematyka odkrywanie klasy I-III”
Zajęcia odbywały się w każdy poniedziałek i czwartek. Celem tych zajęć było rozwijanie zainteresowań i doskonalenie umiejętności z zakresu nauk matematyczno -przyrodniczych. Na zajęciach uczniowie poznali różne zagadnienia z matematyki i przyrody poprzez zabawy i gry logiczne, wykonywanie eksperymentów utrwalali i rozszerzali wiedzę zdobytą w szkole na zajęciach matematycznych i przyrodniczych, rozwiązywali ciekawe zadania, zagadki i puzzle matematyczne.
Program zajęć „Biologia metodą eksperymentu”
Cele ogólne programu:
- Rozwijanie zainteresowań uczniów różnymi dziedzinami nauk przyrodniczych,
- Zachęcanie i motywowanie uczniów do poznawania biologii w sposób aktywny, twórczy, dociekliwy i wytrwały.
- Poznanie powiązań zjawisk i procesów przyrodniczych.
- Kształtowanie umiejętności wykorzystania wiedzy o charakterze naukowym do rozpoznawania i rozwiązywania problemów, formułowania wniosków opartych na obserwacjach.
- Zdobycie określonego zasobu pojęć i stosowanie języka biologicznego na kolejnych etapach edukacji.
- Dążenie do efektywniejszego wykorzystania bazy szkoły, w tym wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, bazy bibliotek szkolnych, możliwości eksperymentowania.
W ramach zajęć uczniowie:
Poznali budowę kwasu nukleinowego DNA i mieli możliwość wyizolowania tego kwasu z brokułu.
Co wiemy o wodzie? Proste sposoby badania
Galeria zdjęć z zajęć:
Program zajęć „Geografia metodą eksperymentu”
Założeniem programu jest rozwój zainteresowania ucznia przedmiotem i rozumienia zjawisk z geografii fizycznej i społeczno – gospodarczej. Rozwijanie dociekliwości poznawczej u uczniów. Pogłębienie wiedzy o świecie oraz kształcenie umiejętności praktycznych w życiu. Wiedza geograficzna wpływa na kształtowanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne. Uczeń nabiera nowych doświadczeń, rozwija umiejętność obserwacji otaczającego środowiska, dokonywania pomiarów, działania w grupie oraz kształtuje swoją wrażliwość na przyrodę.
Podczas zajęć uczniowie:
Wyznaczali miejscowy południk geograficzny oraz wyznaczali kąta padania promieni słonecznych.
Poznawali cechy południków. Długość geograficzna. Cechy równoleżników. Szerokość geograficzna
Wyznaczali długość geograficzną i szerokość geograficzną na globusie i różnych mapach oraz siatkach kartograficznych;
Przeprowadzali ćwiczenia w wyznaczaniu położenia geograficznego.
Czytali mapy o różnej treści.
Orientowali mapę w terenie.
Wykorzystywali mapy, kompasy
Laptopy i inny sprzęt dla szkoły
25 laptopów (24 dla uczniów, jeden dla nauczyciela) oraz urządzenie wielofunkcyjne przekazał podczas apelu podsumowującego I semestr nauki r. szk. 2017/2018 Wójt Mirosław Brzozowski.
Kolejny sprzęt dla szkoły
25 laptopów (24 dla uczniów, jeden dla nauczyciela) oraz urządzenie wielofunkcyjne przekazał podczas apelu podsumowującego I semestr nauki r. szk. 2017/2018 Wójt Mirosław Brzozowski.
Matematyka w kuchni – kl. I-III
Ta ciekawa dla uczniów forma zajęć pozalekcyjnych cieszy się dużym zainteresowaniem. Łączy edukację matematyczną z gotowaniem.
Matematyka i kształty – kl. I-III
Na zajęciach uczniowie rozwijają i kształtują swoją wyobraźnię przestrzenną poprzez ćwiczenia, w których manipulują różnymi przedmiotami, konstruują figury geometryczne i badają ich właściwości.
Przyroda metodą eksperymentu – kl. I-III
Rozbudzanie wyobraźni naukowej i pasji przyrodniczej jest głównym celem tych zajęć, a najlepszym sposobem na poznawanie fascynującego świata przyrody jest eksperymentowanie.
Odkrywanie – kl. I-III
„Odkrywanie” to zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne, na których stosowane są aktywne metody nauczania, prowadzące do zwiększonego wysiłku intelektualnego.
Matematyka w kuchni – kl. III a
W klasie III a realizujemy zajęcia z matematyki – Matematyka w kuchni. Chcemy pokazać uczniom, jak ważna jest matematyka w życiu codziennym.
Uczniowie klasy VI w ramach realizacji projektu „Rozwój kompetencji kluczowych drogą do sukcesu w Gminie Męcinka” biorą udział w zajęciach dodatkowych z języka angielskiego.
Fizyka metodą eksperymentu
Zajęcia mają na celu szersze poznanie wiadomości i umiejętności fizycznych, kształtowanie postawy ciekawości dla funkcjonowania natury, rozwijanie umiejętności myślenia, przewidywania i działania.
Chemia metodą eksperymentu
Zajęcia mają na celu szersze poznanie wiadomości i umiejętności fizycznych, kształtowanie postawy ciekawości dla funkcjonowania natury, rozwijanie umiejętności myślenia, przewidywania i działania.