W listopadzie przedszkolaki z grupy „Motylki” rozpoczęły przygodę z projektem edukacyjnym SensoSmyki. Głównym celem projektu jest wspieranie wielozmysłowego rozwoju dziecka, budowanie świadomości ciała, pobudzanie ciekawości poznawczej oraz rozwijanie umiejętności eksploracji poprzez zabawę. W listopadzie skupiliśmy się na dwóch zmysłach – wzroku i propriocepcji. W ramach zmysłu wzroku wykonaliśmy stoliki świetlne. Poprzez obserwacje jak światło przenika przez przezroczyste przedmioty, jak zmieniają się barwy, rozwijaliśmy wyobraźnię, kreatywność i zdolność logicznego myślenia, a także rozwiązywaliśmy sznurówki ćwicząc przy tym zmysł wzroku i sprawność manualną. Drugim zmysłem rozwijanym w ramach projektu była propriocepcja, czyli zdolność odbierania informacji z mięśni, stawów i ścięgien. To dzięki niej dziecko potrafi ocenić ułożenie własnego ciała w przestrzeni, kontrolować siłę nacisku, równowagę i koordynację ruchową. Aby wspierać rozwój tego ważnego zmysłu, pokonywaliśmy przeszkody o różnym stopniu trudności: tunele, podesty, poduchy. Zajęcia ruchowe rozwijały koordynację, równowagę i planowanie ruchu, a także wzmacniały mięśnie głębokie. Ćwiczenia takie jak zwijanie się w „naleśnik” z koca, dociskanie poduszek czy „kanapka” sensoryczna pozwalały nam na wyciszenie, poprawę koncentracji i regulację emocjonalną. Zajęcia są dla nas ciekawe i chętnie w nich uczestniczymy.

















