W ramach projektu „W krainie wygasłych wulkanów” uczniowie naszej szkoły przekonali się, że nauka może odbywać się nie tylko w klasie, ale także w terenie. Tym razem stanęli przed zadaniem opracowania szczegółowego planu naszego szkolnego ogrodu.Zanim powstały pierwsze szkice, uczniowie dokonali pomiarów terenu, posługując się metrówką i liniałem elektronicznym, a przy pomocy kompasu wyznaczyli kierunki świata. Następnie przystąpili do nanoszenia na brystol elementów, które już znajdują się w ogrodzie – rabat, ścieżki sensorycznej i miejsc do odpoczynku.
Najciekawszym etapem okazały się jednak zajęcia praktyczne. Uczniowie uzupełnili teren wokół szkoły o nowe nasadzenia, sadząc jodły, które wzbogaciły istniejący już układ przestrzenny.
To kolejne zajęcia w ramach projektu, które nie tylko rozwijają wiedzę ekologiczną, lecz także uczą współpracy, odpowiedzialności za otaczającą przyrodę i pokazują, że każdy – nawet najmniejszy krok – ma znaczenie dla środowiska.


















