Wspomnienia z wycieczki – Kraków, Zakopane, Oświęcim

W dniach 7-10 maja 2019 uczniowie naszej szkoły z klas VIIIa, VIIIb,  III gimnazjum oraz VII  wzięli udział w wycieczce szkolnej na trasie KRAKÓW – ZAKOPANE – OŚWIĘCIM.

W Krakowie, w pierwszym dniu wycieczki,  w  towarzystwie  przewodnika zwiedzaliśmy Wawel, Rynek z Sukiennicami, Plac Matejki, Bazylikę  Mariacką  z ołtarzem Wita Stwosza , Barbakan, Bramę Floriańską, Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego.  Drugi i trzeci dzień spędziliśmy w Zakopanem , w którym zobaczyliśmy Wielką Krokiew, słynne Krupówki – główną  ulicę miasta, wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę, skąd podziwiać można było piękna panoramę miasta oraz Tatry. Odwiedziliśmy również zabytkowy cmentarz „Na Pęksowym Brzyzku”. W  następnym dniu, w towarzystwie przewodnika górskiego,  wybraliśmy się na szlak do Morskiego Oka. W deszczu, momentami w śniegu, pokonaliśmy odcinek 8 km w jedną stronę. Mimo trudnych warunków, nikt z nas się nie poddawał i dzielnie kroczył wspierając się wzajemnie. Po wielogodzinnym marszu do Morskiego Oka i z  powrotem mogliśmy zrelaksować się w ciepłych wodach termalnych w Bukowinie Tatrzańskiej.

W czwartym dniu naszej wycieczki celem było zwiedzanie Muzeum Martyrologii Auschwitz – Birkenau. Tutaj,  również w towarzystwie przewodnika,  uczniowie przeszli niesamowitą lekcję historii.   Po czterech dniach wróciliśmy do domu zmęczeni, ale szczęśliwi i  pełni  wrażeń.